Sponsoractie i.s.m. Wilde Ganzen!

Uitbreiding groentetuin met een tweede watersysteem.

(Voor meer informatie klik hier)

Zondag 24 juni promoot Wilde Ganzen  ons project

(zie TV-gids)

Gambia is een klein, West-Afrikaans land dat geheel is omsloten door Senegal en de Atlantische Oceaan. Men leeft voornamelijk van wat landbouw en visserij. In de stedelijke gebieden is geen landbouw en in de dorpen kan men alleen in de drie maanden regentijd op het land werken. De rest van het jaar is het te droog en is er ook geen ander werk te vinden. Dit wordt nog bemoeilijkt door het hoge analfabetisme.

Groentetuin

Stichting-OOG stelt zich als doel het duurzaam verbeteren van de leefomstandigheden van de allerarmsten in Gambia door het geven van basisonderwijs aan volwassenen en hulp bij kleinschalige winstgevende projecten. Dit heeft als resultaat dat de mogelijkheden qua kennis, weerbaarheid en financiŽle middelen zodanig en gestaag toenemen dat men in staat is en gemotiveerd is om kinderen naar school te laten gaan en men de kinderen goed te eten kan geven.

Note for all our pages and subpages on this website: No rights can be derived from the content of this website.

Or in Dutch: Aan de inhoud van deze website kunnen geen rechten worden ontleend.

REPUBLIC OF THE GAMBIA

gewijzigd: 11 mei 2018